Nederland is een smartphonegigant rijker. Het Chinese techbedrijf OPPO kondigde deze week in het Louvre in Parijs de komst naar Europa aan en koos Nederland als een van de eerste landen om de innovatieve en kwalitatief hoogstaande telefoons te lanceren. Samen met Spanje, Frankrijk en Italië heeft ons land de eer om de eerste OPPO telefoons in Europa in gebruik te nemen. In september zal het vlaggenschip Find X z’n entree maken, in juli komen er twee beter geprijsde modellen op de smartphonemarkt. De Find X, die 999 euro gaat kosten, heeft een voorkant dat voor maar liefst 93,8 procent uit het scherm bestaat en laadt in no time op met het OPPO patented VOOC flash charging technology. Bij OPPO hebben ze de visie dat een smartphone niet alleen een goedwerkend communicatiemiddel, maar vooral ook een kunstwerk is. Het vlaggenschip is hier het bewijs van. De eerste vestiging van ons land wordt geopend in Rotterdam.

Lamborghini

De zeer innovatieve Find X is uitgerust met allerlei high tech features. Zo bevat de telefoon face ID, waarbij de smartphone met een 25 megapixel frontcamera na gezichtsherkenning ontgrendelt. De camera schuift – tijdens het nemen van een foto – binnen een halve seconde in en uit de telefoon. Wanneer de camera niet gebruikt wordt, is er een volledig scherm te benutten. Ook heeft de smartphone het OPPO patented VOOC flash charging technology – zo is de batterij na een half uur al voor 75 procent opgeladen – en een feature om met het eigen gezicht emoji’s te maken. In samenwerking met Lamborghini (juist, die van de snelle auto’s) wordt de OPPO Find X Automobili Lamborghini Edition op de markt gebracht, voor de écht snelle smartphonegebruikers.

Over OPPO

OPPO is een toonaangevend wereldwijd smartphonemerk, dat zich vooral bezighoudt met het  leveren van producten waarbij kunst gecombineerd wordt met innovatieve technologie. Op basis van de merkelementen jong, trendsettend en mooi, brengt OPPO consumenten een fantastische ervaring met digitaal leven.

De laatste tien jaar heeft OPPO zich vooral gefocust op het produceren van cameratelefoons, waarbij innovatieve technologieën op het gebied van mobiele fotografie voor een doorbraak hebben gezorgd.  OPPO is grondlegger van het tijdperk van de ‘selfie beautification’ en was het eerste merk dat smartphones lanceerde met 5MP en 16MP frontcamera's. OPPO was ook het eerste merk dat de gemotoriseerde roterende camera, de Ultra HD-functie en de 5x Dual Camera Zoom-technologie introduceerde. De in 2016 gelanceerde ‘Selfie Expert F-reeks’, zorgde voor een grote selfie-trend in de smartphonebranche. In 2017 werd OPPO door de International Data Corporation uitgeroepen tot nummer vier smartphonemerk van de wereld. Vandaag de dag is OPPO actief in 31 landen en regio’s en heeft zes onderzoekscentra wereldwijd. Zo voorziet OPPO steeds meer jonge mensen van een ‘excellent smartphone photography experience’ over de hele wereld.