Duitse consumenten kiezen massaal voor de opwaardeerkaarten van het Nederlandse bedrijf Alphacomm Digital Commerce. De omzet van Aufladen.de, sinds 2005 het Duitse platform van Alphacomm, is in 2017 met 46% gegroeid. Business Development Manager Aimée Roerink vertelt: “Verschillende factoren hebben bijgedragen aan de snelle omzetgroei in Duitsland. We zien een stijging van 35% aan loyale klandizie en dat is o.a. te danken aan het uitgebreide assortiment met opwaardeerkaarten van Google Play , Playstation en Amazon. Ook de introductie van de veelgebruikte betalingsmethode Amazon Pay draagt bij aan de groei”.

Omzetgroei door de prepaidkaart

Eén van de redenen voor de omzetgroei in Duitsland is de hoge verkoop van prepaidkaarten. De Duitse prepaid tarieven zijn net zo laag als de abonnementstarieven, waardoor Duitsers steeds meer gebruik maken van deze vooraf betaalde opwaardeerkaarten. Van de 80 miljoen inwoners die Duitsland telt, belt 46% prepaid. In Nederland is dit met 34% van de 17 miljoen inwoners aanzienlijk minder. Ook de stijging van 35% aan loyale klantaccounts draagt bij aan de omzetgroei: klanten keren steeds vaker terug voor een nieuwe aankoop. Volgens Aimée Roerink komt dit door de snelle en adequate service en de sterke positie in de branche: “Alphacomm is een officiële partner van veel grote merken, dit wekt vertrouwen bij de consument. Daarbij is de introductie van het veelgebruikte Amazon Pay en de assortimentsuitbreiding met opwaardeerkaarten van Nintendo, Google Play en Playstation belangrijk geweest voor het verdubbelen van de omzet”.

Toekomstvisie

Alphacomm zal het succes in Duitsland vast houden en opnieuw een omzetgroei van 50% behalen in 2018. Op langer termijn streven zij naar verdere uitbreiding van hun marktaandeel, door bedrijven over te nemen en het assortiment nog verder uit te breiden.

Over Alphacomm Digital Commerce

Alphacomm is een van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Het e-commercebedrijf is marktleider in de business-to-consumer branche als het gaat om het aanbod van digitale goederen. Het van oorsprong Rotterdamse bedrijf is inmiddels actief in België, Duitsland en de Verenigde Staten en verscheen eerder in lijsten van Deloitte Technology top 50, fd. Gazelle Award en Twinkle top 100. Daarnaast is het bedrijf in juli 2016 genomineerd voor de Cross Border top 30. In deze lijst staan de snelst groeiende Nederlandse bedrijven binnen de e-commerce branche in het buitenland. Bedrijven met een minimale e-commerce omzet van €100.000 uit het buitenland én een omzetgroei van minimaal 20% in het afgelopen kalenderjaar komen voor deze top 30 in aanmerking.