Opwaarderen.nl introduceert “Data off, Life on week”

Van 10 tot 17 april gaat Nederland massaal een week offline. Onder een steeds grotere groep Nederlanders wordt de constante behoefte aan sociale bevestiging en het binnenhalen van nieuws vooral als irritant ervaren. Veel mensen geven aan dat de drang naar offline momenten toeneemt. Met deze signalen in gedachten introduceert het Nederlandse Opwaarderen.nl de “Data off, Life on week”. Tijdens deze week wordt de mobiele data op duizenden telefoons in Nederland uitgeschakeld, zodat het ‘echte leven’ weer even centraal staat. “Massaal afkicken van onze constante drang naar sociale bevestiging en gewoon eens kijken hoe we dat eind jaren 90 ook alweer deden.” vertelt deelnemer en Business development manager van Opwaarderen.nl Aimée Roerink.

Afkicken van digitale verslaving

Zodra de wekker gaat halen we meteen onze dagelijkse overdosis aan informatie binnen. Whatsappen tijdens het eten, Facebooken op het werk, Instagram checken voor het slapen gaan, Snapchatten tijdens de lunch, het continu vernieuwen van de webbrowser van nieuwswebsites, je werkmail binnen halen in het weekend. Het zijn voorbeelden waar we ons allemaal wel eens schuldig aan maken. De verslaving aan een smartphone is in verschillende generaties een veelvoorkomend verschijnsel. De behoefte aan een weekje digitaal detoxen neemt toe en hoe makkelijk is het als iedereen dat tegelijkertijd doet? Daarom introduceert Opwaarderen.nl de “Data off, Life on week” waarin iedereen bewust een week offline gaat.

Digitale verleiding

Opwaarderen.nl stelt deze week simkaarten en telefoons beschikbaar waarmee je enkel kunt telefoneren en sms’en. Zo is er geen verleiding om stiekem toch online te gaan! “Omdat we deze producten online verkopen weten wij maar al te goed hoe het is om altijd online te zijn. Daarom willen we onszelf en mobiele telefoongebruikers laten ervaren hoe wij met beide benen in het echte leven staan en de verleidingen van de digitale wereld even uitschakelen.” vertelt Aimée. De week wordt op 10 april feestelijk afgetrapt in Rotterdam. In het iconische Industriegebouw komt een grote groep millennials bijeen om gezamenlijk gehoor te geven aan de oproep om één week offline te gaan. Het Industriegebouw herbergt honderden mensen uit de millennial generatie die hier in harmonie werken binnen uiteenlopende start-ups en grotere bedrijven. Tevens een plek waar de smartphone verslaving groot is en de behoefte naar digitaal detoxen nóg groter is.