Alphacomm verovert internationale prepaid markt

Sinds september dit jaar kan iedere Amerikaan gemakkelijk prepaid beltegoed opwaarderen via de site: usaprepaid.com. Het Nederlandse e-commerce bedrijf Alphacomm Digital Commerce zag een gat in de Amerikaanse beltegoedmarkt en besloot de opwaardeersite op korte termijn te lanceren. Ruim vijftig miljoen Amerikanen worden sinds september bereikt met deze nieuwe dienst. Het afgelopen kwartaal heeft Alphacomm de prepaid omzet zien stijgen met ruim 760 %. Een speler om in de gaten te houden.

Prepaid services

Één op de vijf Amerikanen belt nog steeds met een prepaid telefoonnummer. Via de website usaprepaid.com kunnen zij met een creditcard of PayPal eenvoudig prepaid beltegoed opwaarderen. Alle grote en belangrijke Amerikaanse providers zijn aan de website gekoppeld. Business development manager Aimée: “Het liefst veroveren we meteen de hele markt, we hopen in Q1 van 2017 dat 33% van de Amerikaanse prepaid bellers één keer gebruik heeft gemaakt van onze site, dat is een leuke uitdaging!”.

Manhattan aan de Maas

Hoewel nog nooit een werknemer van Alphacomm een professionele stap heeft gezet op Amerikaanse bodem, klimt het bedrijf volgens verwachtingen snel naar de positie van marktleider. Het beheer van de website, sales en customerservice worden allemaal bijgehouden vanaf het Manhattan aan de Maas: Rotterdam. De 23 jarige junior marketeer Michael vertelt: “Sinds we de site in de lucht hebben, zijn we vooral bezig geweest met optimalisatie van de vormgeving van de website. De reviews liegen er niet om, niet eerder zijn gebruikers zo lovend geweest over een soortgelijk product en stiekem zijn we best een beetje trots.”. De site usaprepaid.com wordt door Amerikaanse gebruikers continu met vijf sterren beoordeeld.

Snelst groeiende bedrijf

Usaprepaid.com is een product van Alphacomm. Het e-commerce bedrijf is één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Alphacomm is marktleider in de business to consumer branche als het gaat om het aanbod van digitale goederen. Het van oorsprong Rotterdamse bedrijf is inmiddels actief in België, Duitsland en Amerika en verscheen eerder in lijsten van Deloitte Technology top 50, fd. Gazelle Award en Twinkle top 100. Daarnaast is het bedrijf in juli genomineerd voor de Cross Border top 30. In deze lijst staan de snelst groeiende Nederlandse bedrijven binnen de e-commerce branche in het buitenland. Bedrijven met een minimale e-commerce omzet van €100.000 uit het buitenland én een omzetgroei van minimaal 20% in het afgelopen kalenderjaar komen voor deze top 30 in aanmerking.