Direct advies

Nederlandse elektronica aanbieder Klein introduceert dit voorjaar een exclusieve constructie voor een directe besparing op de maandlasten. Commercieel directeur Jeroen Klein vertelt: "Met de 'Bespaarcheck' worden de maandlasten van onze consumenten nu kosteloos beoordeeld en vertaald naar een persoonlijk bespaarplan. Door een optimale samenwerking met grote energieaanbieders, kan ons personeel in de winkel direct advies geven met betrekking tot energie, digitale TV-, internet-, én vaste telefoonaansluiting" De hoogstaande service van Klein richting de consument werd afgelopen jaar eerder opgemerkt door Stichting Nederlandse Fotovakhandel. Zij bekroonden het concern met de 'Consumenten award Internet Fotovakzaak van het jaar'.

Besparen en persoonlijk advies

Het is voor een groot deel van de Nederlandse bevolking ieder jaar weer een grote opgave: uitzoeken óf en waarmee je kunt besparen op je maandlasten. Helaas betekent dit gegeven dat een overgroot deel van de huishoudens iedere maand nog steeds te veel betaalt voor energie of de internet- en telefoonaansluiting. Klein staat sinds 1974 bekend om haar vakinhoudelijke kennis met betrekking tot elektronica en verwante services. Als doorvertaling van deze dienst, introduceert het concern dit voorjaar 'De Bespaarcheck', waarbij het winkelpersoneel de consument persoonlijk advies geeft over een directe besparing op de maandlasten. Dit kan een betere constructie bij de huidige leverancier betekenen, óf een overstap naar een voordeligere aanbieder. Ook bij een overstap neemt het personeel van Klein alle handeling uit handen; zo verzorgen zij de opzegging van het oude contract en een eventuele nieuwe aanmelding. Naast deze service ontvangen klanten die gebruik maken van 'De Bespaarcheck' een cash-back van €100,-, welke kan worden besteed in de winkels van het concern.

Klein

Klein is een onafhankelijke Retail organisatie, opgestart in de jaren '70 onder de bezielende leiding van Leen Klein. De afgelopen veertig jaar is het multi concern uitgegroeid tot één van de meest kwalitatieve winkelketenvestigingen in Nederland, waar nog steeds een heldere formule wordt nagestreefd: een scherpe prijs met een zorgeloze service en vakkundig advies. Jeroen Klein vertelt: 'Diensten en services worden naar mijn mening steeds belangrijker, het simpel verkopen van een product is allang verleden tijd. Ons streven is om de consument zorgeloos te laten genieten, door ze een helpende hand te bieden als onafhankelijke partij in het oerwoud aan aanbieders'. Vanaf 2005 is onder de nieuwe leiding, Klein junior en schoonzoon Peter Buter, de organisatie hard gegroeid. Inmiddels kent de organisatie 37 vestigingen, met vanaf mei een nieuwe aanwinst in Den Bosch. De missie van Leen Klein wordt nog altijd ongewijzigd doorgevoerd: een scherpe prijs met en een ongekende klantgerichte service.