Bij alle De Beren vestigingen in heel het land stond de maand mei in het teken van Alzheimer Nederland. De stichting – die net als De Beren begon in 1984 – zet zich in voor mensen met de ziekte van Alzheimer of een andere vorm van dementie en hun dierbaren, door onder meer wetenschappelijk onderzoek naar dementie mogelijk te maken. De Beren, die als eerste horecaketen in Nederland zich heeft in gezet voor de stichting, wil graag dat alle gasten en klanten mooie herinneringen hebben aan hun restaurantbezoek en deze niet vergeten. Vandaar dat een actie voor Alzheimer Nederland een logische stap was. “Afgelopen maand was in iedere vestiging een collectebus voor de stichting te vinden. Daarnaast had ieder restaurant z’n eigen donatiepagina en ging van ieder satémenu 1 euro naar de stichting,” vertelt CEO Ad Schaap. “Dat we met z’n allen 36.655 euro hebben opgehaald is natuurlijk fantastisch.”

Samen maken we het onvergetelijk

Door mei uit te roepen tot ‘Alzheimer Nederland-maand’ wilde De Beren zo veel mogelijk geld ophalen voor het goede doel. De missie was om minstens 30.000 euro te kunnen doneren. “En dat is gelukkig ruimschoots gelukt”. Ook volgden medewerkers van de horecaketen de online  training ’GOED omgaan met dementie in de horeca’. Hier kon het personeel leren hoe ze mensen met dementie kunnen herkennen en hoe ze er het beste mee om kunnen gaan. Dit met als doel  dementievriendelijk te worden en ervoor te zorgen dat gasten met deze ziekte zich bij De Beren altijd veilig en vertrouwd voelen.

Een horecamerk met een sterke persoonlijkheid

Het typisch Rotterdamse horecaconcept De Beren staat bekend om haar kwalitatieve royale gerechten voor een vriendelijke prijs. De Beren startte in 1984 met de opening van een eetcafé op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants door heel Nederland.